Výstupy projektu TAČR Sigma

Sociální a motivační faktory studia a jejich vliv na studijní výsledky v terciárním vzdělávání se zaměřením na technické obory

Cíl projektu

Od zahájení řešení projektu je kladen velký důraz na metodickou práci, aby nedocházelo k odchýlení od hlavního cíle projektu, kterým je vytvořit doporučené postupy pro citlivou a efektivní práci se sociálními a motivačními faktory ovlivňujícími studijní výsledky. Záměrem je poskytnout vysokým školám efektivní prostředky umožňující pracovat s potřebami a potenciálem studentů, potažmo i efektivněji cílit různá opatření, např. ohrožení studijním neúspěchem. Projekt je založen na interdisciplinárním výzkumu s jádrem v komplexní sociologické analýze, která je doplněna analýzou na základě metod strojového učení a umělé inteligence (AI). Unikátní propojení různých zdrojů a typů dat (kvantitativních i kvalitativních) a jejich analýz se zázemím v různých disciplínách umožňuje problém zachytit v jeho komplexnosti a z více perspektiv bez opomenutí jak tvrdých ukazatelů o studentech a průběhu studia, tak jejich subjektivních zhodnocení studia v čase včetně zachycení vlastní zkušenosti.

Účastníci projektu

Cíl projektu

Od zahájení řešení projektu je kladen velký důraz na metodickou práci, aby nedocházelo k odchýlení od hlavního cíle projektu, kterým je vytvořit doporučené postupy pro citlivou a efektivní práci se sociálními a motivačními faktory ovlivňujícími studijní výsledky. Záměrem je poskytnout vysokým školám efektivní prostředky umožňující pracovat s potřebami a potenciálem studentů, potažmo i efektivněji cílit různá opatření, např. ohrožení studijním neúspěchem. Projekt je založen na interdisciplinárním výzkumu s jádrem v komplexní sociologické analýze, která je doplněna analýzou na základě metod strojového učení a umělé inteligence (AI). Unikátní propojení různých zdrojů a typů dat (kvantitativních i kvalitativních) a jejich analýz se zázemím v různých disciplínách umožňuje problém zachytit v jeho komplexnosti a z více perspektiv bez opomenutí jak tvrdých ukazatelů o studentech a průběhu studia, tak jejich subjektivních zhodnocení studia v čase včetně zachycení vlastní zkušenosti.

Účastníci projektu

Hlavním příjemcem projektu je Filosofický ústav AV ČR, v. v. i. (FLÚ AV ČR), dalšími příjemci jsou České vysoké učení technické v Praze – Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC ČVUT), Vysoká škola chemicko-technologická v Praze – Rektorát (VŠCHT), Unicorn Vysoká škola s.r.o. (UUN) a Ústav informatiky AV ČR, v. v. i. (UI AV ČR).